torsdag 2. februar 2012

Varmt og trivelig



Hurra for gode peisovner! 
Vi bruker ovnen på TV-stua daglig og den er rett og slett uunnværlig for oss.

Ovnen er helt fabelaktig og varmer opp stua på no time!
(Den er en stor modell fra Contura og har vært en velsignelse fra første dag i huset!)
 Og i rommet over brennkammeret ligger noen spesielle stener som magasinerer varme. Smart!

I tillegg til buet frontvindu har den også vinduer på begge sider så man ser flammene fra flere vinkler. Og en annen ting, fyrrommet er høyere oppe enn på ovner som er av eldre dato. Det liker jeg godt for det er supertrivelig å se inn i peisen når vi sitter rundt bordet.....

Nok om ovn. Ikke ment som reklame, bare så det er sagt! Er bare så takknemlig for den.




Fortsatt glade farger på lysene her i huset.
JUST LOVE IT!
( Og så jeg som til vanlig bare vil ha kremfargede/hvite lys. Merkelig den hungeren etter farger som "kom over meg" rett tter jul...)


Kjenner at jeg trenger freshe farger rundt meg nå når det er hvitt OG kaldt ute. Brrrrrrr......
Men - i dag dere er vi 
EN DAG NÆRMERE VÅREN!    
JIPPI!!!!


 *
  Flere der ute som GLEDER seg til VÅREN 
- eller er det bare meg?


3 kommentarer:

  1. Koselig blogg du har! jeg gleder meg til våren og varmere vær. Uff så kaldt! Titter snart innom igjen. Hilsen mariann

    SvarSlett
  2. Så koselig at du vil legge meg til på blogglista! du er allerede på min. Kos deg videre klem mariann

    SvarSlett
    Svar
    1. hei, jeg prøvde legge deg til, men får ikke lagt til noen nå. forstår ikke helt grunnen, kanskje fullt?
      hva må man gjøre da, slette - eller kan man "kjøpe" mer plass? i tilfelle hvor?
      om du vet, takknemlig for svar!
      vil gjerne ha deg PÅ LISTA MI!
      KLEM TOVE

      Slett