onsdag 15. februar 2012

Gammel "skatt" eller bare juks og fanteri?



Denne lille lysestaken (for MEDIUM STR. PÅ LYS) ble i sin tid kjøpt brukt.
 Jeg vet ingenting om den, verken fabrikant eller når produsert. 
Er det noen som kan gi meg noe info om den? 
Ser ut til å være i sølvplett (skulle vært pusset ser jeg ;-)) og så har den dyp blå emalje rundt lysholderen.
Uansett stor eller ingen verdi, jeg synes den er vakker, så for meg er den en liten "skatt"


Fin kveld til deg!
I kveld er det Lilyhammer igjen på Tv,
  - følger du med på serien?


2 kommentarer:

  1. Det er så kjekt med slike skatter,som ingen andre har.Som er med på å skape det miljøet akkurat du vil ha:)
    Fantastisk blåfarge på foten,håper du finner ut mer om dn!
    Det er gøy når man får vite historien bak gamle ting,ikke sant....det blir liksom bare enda mer spesielt:)
    Lillehammer har jeg bare sett lit av...likte det egentlig,men så har det ikke blitt noe mer:/
    Satser på den kommer i reprise en gang:)
    Kos deg med den du ihvertfall:)
    Toveklem:)

    SvarSlett
  2. Kjære Tove!
    Tar jeg ikke mye feil er dette ekte sølv(925) med emalje! Samme stakene ligger ute på nett til en utropspris på 1300kr pr par. Ta godt vare på dem, de trenger en puss de også! Man må ofte bruke lupe for å finne stempel eller navn.
    Du skrev i et tidligere innlegg at for hver ting du bringer inn i huset må to andre ut,- hvor gjør du av det du tar ut av huset? Si fra hvis du planlegger loppis på låven eller noe!
    Ha en super sølvpuss-dag!
    Klem, Elisabeth

    SvarSlett