fredag 3. februar 2012

Nostalgi og romantikk-overdose

  

Disse blomstermotivene i rosa, kremfarge og sart grønt får meg til å glede meg enda mer til sommeren kommer. Jeg elsker dette motivet som er på en sukkerkopp. Vakkert!

Helt okei å dukke ned i bildearkivet og lete frem sommerlige motiv når gradestokken kryper lengre og lengre nedover. Ikke sant?

Så godt å bli minnet om at det går mot vår og varmere dager, lange solrike kvelder under en oppslått  parasoll, store rosa "hortensia-baller" i en gammel sinkkjele ved inngangen og velduftenede roser rundt om i haven....



Denne søte lille koppen ble med meg hjem fra Amsterdam en sommer vi var der.
Perlemorskinn og gull = ultraromantisk *ler*
Når sant skal sies så er den egentlig minst tre hakk for super-sukkersøt for meg. (Dvs ikke min stil i hele tatt!) Men det var noe med den der den sto så ensom og alene - og helt malplassert - på en hylle i en veldig rufsete bruktbutikk i utkanten av byen.
Kostet en slikk og ingenting gjorde den også, - nesten som om den var verdiløs ;-(
Så da tok morshjertet over kommandoen og den lille raringen (eller rare = sjelden) fikk bli med hjem til Norge og en langt hyggeligere tilværelse i mitt vitrineskap.
Der står den på stas og mottar komplimenter av nysgjerrige hva-har-du-i-vitrineskapet kikkere.......
"Åh, så skjønn den lille raringen er da!"

Det er jo ikke alle som synes den er på grensen til romantikk-overdose....


3 kommentarer:

  1. God helg til deg!! klem mariann

    SvarSlett
  2. Så nydelige kopper!

    I dag er jeg og Nala alene hjemme, mannen er på tur med jobben og vi nyter alenetid på sofaen :)
    Nyt fredagskvelden!
    klem& stort smil

    SvarSlett
  3. Nydelig kopp.

    Ha ei fin helg

    Klem Bente

    SvarSlett