tirsdag 7. februar 2012

Min favoritt


 Riktig så vårlig ute i dag, med mange plussgrader og yr i luften. 
Gårdsplassen er speilblank så her må det strøes skikkelig før man kan gå trygt.
En forsmak på våren kan hende denne mildperioden? Har hørt det er sagt at våren skal komme tidlig i år, 
og jeg håper det er tilfelle. Den er hjertelig velkommen hos meg når som helst *smiler*




Bildet over en en detalj hentet fra en mugge jeg har (Loppisfunn)
Vakkert, - ikke sant? 

Blåveis er min absolutte favoritt hva markblomster om våren angår.
Heldigvis har jeg sorten i hagen så jeg kan se om dem hver eneste dag, om jeg vil. Og det vil jeg!
Plukke inn noen kan jeg også, om jeg har lyst. De er bare så tvers igjennom nydelig! 
Elsker de blå nyansene.

Ser noen allerede har fått snøklokker i hagen. Neste år vil jeg og ha det å se frem til, så jeg må huske å kjøpe noen og sette i jorda nå til sommeren.
Det er bare så herlig når vårblomstene dukker opp, selv om vinteren og så absolutt har sin sjarm.
 Men våren er helt spesiell. Det har nok noe med at kveldene er blitt lengre og lysere og lufta mildere.....

Jeg lever i nuet, men gleder meg til våren !
*SMIL*

1 kommentar:

  1. Plusgrader??? Här är det minusgrader och har så varit den senaste veckan. Är så trött på tvåsiffrigt under nollan nu. I morse var det -22 och då ville inte min lilla bil starta. Var glad att maken var hemma då och kunde köra mig.
    Underbar blåsippa du visar. Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvarSlett