tirsdag 14. februar 2012

Etterlysning



 I mangel av Dompapper utendørs koser jeg meg med disse søtnosene på kakeboksen vår. 
Den røde finingen er en fjong herremann.

Hvor er forresten Dompappene blitt av?
 Har ikke sett snurten av dem her i vinter.
Har du noen på fuglebrettet ditt? Hvor i landet er det?




Den litt mer anonyme til høyre i bildet (i dus brunrosa) er fruen i stuen; fru Dompapp.
Kjøttmeis (og Blåmeis) pleier vi i alle fall å se mye til om sommeren her hos oss.

Har egentlig sett utrolig få småfugler nær husa her i vinter - og så jeg som laget sååå mye superdelikate  fuglecupcakes (noen til egne pip-piper/andre gitt bort til jul ;-)) - men har hørt livlig kvitring flere ganger - nesten som om våren - så mange er nok her allikevel, for flere arter overvintrer vel her til lands må vite.
Kanskje de er litt småredd og (klokelig) holder seg på avstand pga. Sheeba???

Uansett, koselig med småfugler!
 Har noen fuglekasser som det om våren pleier være stor aktivitet i....
For på sommers tid kryr det av småfugler her. Har masse trær på eiendommen og det liker fuglene!

Og du, - ikke glem det jeg lurte på da, - er det Dompapper hos deg?
Koselig om du gir meg tilbakemelding, ihvertfall du som har arten i din have!
Takk og takk.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar