torsdag 16. februar 2012

Med tungt hjerte? Å nei da!



Dette loddet har en plass i mitt hjerte *ler* 
(Morsomt sagt, egentlig, for vi liker da ikke ting som tynger hjertet, - gjør vi vel?)
Det kommer fra mitt barndomshjem og der ble det ofte brukt når potetene skulle koke opp. Når man satte loddet oppå lokket på potetkjelen kokte vannet fortere opp. Smart!




Jeg har hatt et godt øye til det i mange år og håpet hele tiden jeg skulle få det, og gjett hva - jeg fikk det! Da vi ryddet hjemme, var ingen av de andre spesielt interessert - så da ble det mitt! 
Vet du hva, mitt hjerte frydet seg skikkelig! 

 Høres kanskje sprøtt ut, men det er faktisk en av de tingene her på mitt kjøkken som jeg setter aller mest pris på å ha fått hjemmefra. Det tilhørte mitt barndomshjem, det sto på komfyren og det ble brukt så og si daglig. Høres det merkelig ut å ha følelser for et lodd? 
I have. Happy!


 Og vekten?
Ingen lettvekter dette!
 Det veier 2944 gram, helt nøaktig.
Og jeg,  jeg elsker hvert eneste gram jeg *thi-hi*

;-))

Har DU noe ingen andre ser noen stor verdi i - noe som kanskje de andre i din familie, dine venner rister på hodet av, men som du er kjempeglad over å eie ?
Fortell meg det da vel!
Så er vi iallefall TO med små hverdagsgleder!

Ha en fin torsdag!


2 kommentarer:

  1. Veldig bra:O) Det er jo veldig gøy å få noe som man har hatt lyst på, særlig noe hjemmefra. Så bra at det bare var du som hadde lyst på det:O) Ingen å krangle med da;O) Kos deg med det tunge hjertet ditt;O)he,he. Ha en fin dag, klem

    SvarSlett
  2. Ble litt engstelig av overskriften jeg nå.. men ble veldig lettet etterhvert som jeg leste...

    Husker vi hadde slike lodd også.. de er kjempe flotte..

    ønsker deg en fin dag..

    Kerstin

    SvarSlett