torsdag 21. april 2011

Se, jeg staar for Døren og banker!


Dette bildet er gammelt og bærer tydelig preg av det. Det ble kjøpt for en tid tilbake. Jeg synes det er vakkert ;-)) selv om det har noen vannmerker. Motivet er i sort/hvitt - nyanser, og jeg synes det hviler en helt spesiell ro og  fred over bildet.                                             

                                                                        


                                    

                                             
Bildet er tysk og rammen er, som dere ser, svært slitt. Det er litt av sjarmen. Den ER gammel og gammel skal den forbli. Altså ingen make-over prosess her i gården for å gjøre den såkalt "perfekt" eller 
" som ny." Det ville vært å ødelegge bildets historie.


Jeg synes det passer så  godt å vise dette bildet nå, på Skjærtorsdag. 
Teksten får tale for seg selv; Se, jeg staar for Døren og banker!
- den er like aktuell i dag som for 2000 år siden. Så får gjensvaret være opp til hver enkelt av oss.
Påskens budskap utfordrer også mennesker av i dag. For meg er påsken en tid for ettertanke og stor takknemlighet ;-)
 
To påskekort skal dere også naturligvis få:   
 

         
      
 Ha en riktig god Skjærtorsdag alle sammen - hvor enn dere er!  


3 kommentarer:

  1. Hei:)
    Det bildet var unikt og svært vakkert ♥

    Nyt gode påskedagar

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  2. Ønsker deg og dine en hyggelig påske...Her skinner solen og hagen venter...:)

    STOR påskeklem fra Hanna

    SvarSlett
  3. Eit flott bilete som virkeleg talar for seg..

    Riktig god Påske til deg og dine!

    SvarSlett