lørdag 9. april 2011

Red Velvet

Vel hjemme igjen fra bytur. Rakk over mye i løpet av kort tid i dag ;-))
En snarvisitt hos Tante Isabel, sjarmerende og smekkfull bruktbutikk med kan hende en femtedel (!) av vareutvalget utenfor butikken, på gateplan, resulterte i to skikkelig gamle små metall kakeformer (kjempemoro, for jeg har lenge vært på utkikk etter akkurat slike med buet, rund bunn)
De skal bli til lokk på gamle Norgesglass etter tips fra herlige Hanna i bloggen Sjarmerende Gjenbruk. Åtte yndige små sjokoladeformer pluss en toastholder (også i metall) fikk og bli med meg hjem.
Herlig når man kan finne små skatter for en rimelig penge ;-)) *smiler*

Hos Fretex var det faktisk ingenting som fristet. Ei heller i interiørbutikken, Cornelias Hus, som jeg alltid pleier stikke innom om ikke annet for å hilse på hyggelige Ida.

Dagens desiderte høydepunkt var forøvrig cafebesøket hos Fairytale Cupcake, en bitte liten cafe med romantisk, nostalgisk preg, PIP- sevise i turkis og rosa og PIP-tapet på veggene.....
Der kan man kjøpe de mest fantastiske cupcakes, det er mange forskjellige typer å velge iblant og alle er med lekker frosting.
Vel innenfor døren var det bare å stille seg i kø og vente og vente og vente enda litt til.
Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!
Vi, min kjære og jeg, var forresten kjempeheldig og fant et ledig bord så vi kunne sette oss ned og NYTE herlighetene med en deilig kopp caffelatte til....
Mmmmmmmm.....nydelig!
Vi var smart og kjøpte forskjellig cupcake, som vi delte. Favoritten var uten tvil den som het Red Velvet! Nydelig frosting og det hele.* I like* Anbefales.
 

Det eneste negative var faktisk at det supersøte lokalet kun har sitteplass til mellom 15-20 stk. Men at cafeen er blitt knallpopulær i løpet av kort tid og ikke har sitteplass til alle som ønsker det, er jo egentlig bare et luksusproblem. De hadde forresten kjempesøte pappesker de plasserte cupcakes i om du ville kjøpe og ha med deiligheten hjem uten å kræsje dem. Smart. Jeg klarte allikevel det mesterstykket å halvveis velte den jeg kjøpte med hjem (noe dere kan se ovenfor, ble litt vindskjev og skakk... thi-hi ) da jeg plasserte den lille pappesken oppi handlevesken min) men smaken er jo den samme for det;-))

Tror det blir cupcakes-baking her hjemme også med det første. Ble inspirert. Passer bra det ettersom det jo snart er påske. Nam-nam ;-)

God lørdagskveld til dere alle.  

3 kommentarer:

  1. Hei:)
    Alltid gøy å gå på skattejakt i bruktbutikker:)
    Er spent på de kakeformene du kjøpte, og se de på norgesglass:) Har en del av de jeg også.
    Den cafeen så lekker ut, fikk lyst på kake...

    Ha en fortsatt fin helg!

    Klem fra Line E.

    SvarSlett
  2. Hei Tove :-)

    Kakeformene er snart til salgs. I morgen klokken 20 legger jeg ut masse flotte saker ut på min bruktblogg (tilsammen 35 innlegg), deriblant disse søte formene. Her finner du bloggen :
    www.nostalgiasuthus.blogspot.com

    Ha en fortsatt fin helg :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. Jeg har oppskrift på Red Velvet Cake og den ser veldig god ut. hm. Men jeg er treig med baking så vi får vel aldri smakt den her. Cupcakes har jeg heller ikke smakt :o
    Bare muffins. Jeg er vel mer gjærbakstfan egentlig, men jeg skal aldri si aldri for kaker er jo sabla godt da :)
    nam nam! Vindskjev ja den cupkaken din, men sikkert like god for det :D

    SvarSlett