torsdag 7. april 2011

Regnfull god dag

      Dagen i dag.

 Regnet pisker mot ruten -  det blåser friskt ute i dag!

  Jeg har fyrt opp i peisovnen og kjenner varmen bre seg i rommet.
Godt!
Heldig jeg som slipper være ute i dette ruskeværet!
En god kopp varm espresso nytes, - langsomt.

Det er ennå en god stund til vi kan vandre barbent i frodig gress, ta solbad og søke ly for stekende hete under parasollen på plattingen, 

  men den tid kommer. 
Jeg vet. 

Snart er vi der.
"Så fort som tida går", sier vi og rister på hodet. 
Nei, den går ikke. Den kommer.
Nye øyeblikk kommer. Hele tiden. Nå. Og nå. Og nå.

Jeg vil velge å leve i nuet. 
Glemme det som er bak og strekke meg etter det som er foran, men fortsatt 
LEVE i nuet.

For


Jeg velger å glede meg også i dag,
en dag hvor vinden uler rundt hjørnet, sjøen går hvit og himmelen er tung og grå. 

Det blomstrer inne.

- og det blomstrer ute.

Masse knopper står i startgropa.
Tripper utålmodig. 
Venter på startskuddet. 
Sol. Varme. Lengre dager. Kortere netter.
Alt er fiks ferdig; klar-ferdig-sprett!

Bare litt til nå.....så er vi der! 


 Denne dagen vil jeg sende en hjertehilsen til deg

- som lengter etter lys og varme
rundt deg, men også inne i deg, 
og som synes vinteren har vært lang og hard mot deg.

Må dagen i dag bli en riktig fin og god dag for deg!
Gjør den til en god dag!

Husk at livet - det er alle øyeblikkene som kom og gikk.....
hjertehilsen og klem 
fra Tove



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar