onsdag 23. november 2011

"Advent-sokker"

Denne vakre boken, Juletid, er en bok jeg kan sitte og bla leeeenge i.


Den har så mange flotte bilder og dessuten masse matnyttig lesestoff . Den tar for seg nær sagt ALT med jul og julefeiring og kan nesten brukes som et oppslagsverk.


Denne adventskalenderen f.eks. er en morsom sak hentet fra boken; 24 sokker hengt opp på en krans....
Alle har vi vel sokker som ligger og slenger, enslinger, så hvorfor ikke bruke dem til noe kreativt? Om man har hjemmestrikkede ullsokker som ikke brukes lenger blir det jo ekstra festlig.


Putt kalendergaven oppi strømpen  - et voila!

 

Og hva gjør du med juleposten? Hva med å henge opp et bredt bånd på veggen og sette fast kortene/brevene nedover på båndet etter hvert som de kommer? (Her har de brukt binders, ser jeg) Dekorativt. Så kan man lese de koselig julekorthilsenene flere ganger....

Eller om man har en metall-lenke med klips (jeg har flere, og de er smart uansett årstid til kort, foto etc) - da kan man klipe fast kortene i dem.
Selv har jeg noen ganger hatt et vakkert bånd i en døråpning (opp-rett over-ned) som jeg fester kortene fast i med små klesklyper (finnes på Panduro) Etter hvert fylles båndet opp med koselige julehilsener som gleder hjertet *smiler* - for man går jo gjennom gode-ønsker-portalen hver eneste gang man passerer døråpningen!

Hva jeg skal gjøre med juleposten i år vet jeg ennå ikke. Pleier variere litt hva jeg gjør. Men - jeg legger dem IKKE i en bunke på benken! Da har men jo glede av dem bare en gang.... 
Jeg liker å nyte synet av dem - de er jo så vakre - og gjerne lese dem både to og tre ganger!!!

Hva gjør du med juleposten???
Del det gjerne!

Varm klem Tove

2 kommentarer:

  1. Den boka har jeg også. Fikk den i gave i fjor. Den er nydelig. Mange gode tips, og flotte bilder.

    SvarSlett
  2. Juleposten har jeg gjerne pyntet peishylla med. Hva jeg gjør i år, det vet jeg ikke enda.

    Ha en fortsatt flott midtukedag!

    SvarSlett