torsdag 10. november 2011

Flommer over



Novemberkaktuser som flommer over av blomster er et vakkert syn i vinduskarmen. 
Svært spesielle blomster, ikke sant?


Her hjemme har jeg mest grønnplanter, men noen potteplanter med blomster finnes altså. 
Lurer på om jeg skal kjøpe meg en Alpefiol nå til helgen. Har fått litt sansen for de, så kanskje, kanskje ikke...
Svibler tenker jeg å drøye litt med å ta inn (om jeg klarer la det bero, for de er jo så fine og attpåtil billige å kjøpe.) Ser på flere blogger at noen allerede har tatt dem i hus, - helt forståelig, for de er jo så lett å plassere rundt omkring, f.eks. med litt gråpapir og hyssing rundt/ plassert  i et gammelt sausnebb mm. *smiler*. 
Jeg forbinder dem veldig med advent og jul da, så jeg venter iallefall litt til....
Noe å glede seg til ;-)) Og julerosen... den er bare såå VAKKER!

Har DU en potteplante du synes er råfin (som trønderne sier) og som du vil anbefale?
*;-)*


Ha en flott torsdag alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Jeg har virkelig ingen god hånd med kaktus. Får dem ikke til å blomstre igjen, så jeg må kjøpe nye hvert år. De er jo så vakre.

    SvarSlett
  2. Vår novemberkaktus blomstrer så vakkert den også. I dag har jeg vært på Hageland og kjøpt to hvite Azalea,- de er så nydelige! Siste uka i november går jeg til innkjøp av svibler og amaryllis,- da gjøres det klart til advent. Elisabeth

    SvarSlett