onsdag 30. november 2011

Jeg ser stjerner


Nå om dagen ser jeg stjerner, men det er heldigvis helt normalt og derfor slettes ikke noe å bekymre seg for *smiler*

 I dag tenkte jeg at jeg skulle vise dere to av mine adventstjerner.
Har hatt metallstjernen i mange år, og har flere av dem (både i messing og kobber) som jeg regner med guttene etter hvert vil ha. (Har også en i "Betlehemsstjerne-stil" med laaange spisser nedover...)


 Denne med sju lys er også gammel, men jeg har hatt den (eller rettere sagt dem; har to helt like, en kjøpt på bruktbutikk og en fra mitt barndomshjem...) kun i et par-tre år.


 Det er vanskelig å se HVOR UTROLIG VAKKERT DE SKINNER ut av bildene for det er nok litt krevende lysforhold nå å ta bilde i. De blir litt matt, ser jeg, så man ser ikke hvor "varmt skinn" de gir....

Mange synes sikkert disse er kjedelige, og "gått ut på dato" ("... og så i messing da!!! Er det mulig????") men jeg synes de er sjarmerende annerledes enn alle papirstjernene man ser absolutt over alt. Ikke for det - de er veldig fine de også, - kunne nok tenkt meg en av dem også - ("ja takk begge deler!") - men disse gode gamle adventstjerneårgangene som oser av nostalgi og varme - de tar kaka for øyeblikket. Synes jeg. Det er lov å være uenig! Jeg blir bare mer og mer glad i disse uansett hva andre mener. Gøy vi er så forskjellig hva smak angår. Hadde vært trist om alle likte akkurat det samme. Kanskje jeg og vil prøve noe annet neste år... - hvem vet?

Jeg tror forøvrig, at om noen år, er disse helt "in" igjen... bare vent og se! Da er de plutselig noe man jakter på i bruktbutikker og på loppemarkeder.... og noe man anser som "skatter". Ting forandrer seg og mye går i bølger og  kommer tilbake. Det vet vi jo alle....

Hva liker du best; papirstjernene eller de gamle av metall?
Ha en *strålende* onsdag!
klem TOVE

2 kommentarer:

  1. Jeg åtte kaste in gamle metall stjerne i fjor- ødelagt. Men er veldig glad i de ja- minner meg om barndommen min- for da hadde vi slik :) I år har jeg for 1.gang kjøpt en papir stjerne ;) På Ålens:D Flott den også- så jeg sier "Ja takk -begge deler" ;) Ungene har søtere tuper med masse små lys på :)
    Nyt dagene
    klem Tove

    SvarSlett
  2. Jeg synes også at de gamle er fine! Gir så flott lys!
    Klem

    SvarSlett