mandag 14. november 2011

Enkle julepyssel for deg og for meg


 I dag har jeg kikket litt i noen juleinspirasjonsbøker som jeg har. Gøy å bla litt for plutselig kan man få noen ideer man kan prøve ut. I Julepyssel -boka over til venstre synes jeg fuglematen var en super ide, så den må jeg prøve ut. Enkel å lage. Skal lage mange. Her har de brukt kokosfett og div. nøtter. Husk å være forsiktig nå du varmer opp fettet. (Brannfare.) Man kan også ha i noen bær, f.eks rognebær om man har spart på det.... Hell den litt avkjølte blandingen i f.eks kakeformer/engangs-plastkrus (som du kan rive sund når stivnet) og husk å legge i en ståltråd eller et snøre før det stivner, så du kan henge opp fuglegodisen når den er helt stivnet og kald! 

Man må bare huske på en ting og det er å være en trofast fuglemater hele vinteren igjennom om man først begynner å mate småfuglene. 
Fin ekstragave å gi til fugleelskere også dette...


Likeså ideen om hvordan lage enkle pynte-snøkrystaller av f.eks. lim ( lag dem på et bakepapir - tegn opp hvordan du vil ha dem før du begynner med limet - så blir de lette å løsne etterpå)..... som man drysser glitter på før de tørker! Enklet og dekorativt!


 I Julens dekorasjoner - boka stoppet jeg opp ved dette hjertet i "fantearbeid." Enkelt, men like fullt stilig. Det er et "glad-hjerte" (et Trondhjemmerbart-hjerte *smiler*) Dette er noe alle kan klare å lage, om man har tråd og en tang.... Og nederst henger man en diamant; "bling" * - for det har jo alle damer overflod av *smiler*


De to dekorasjonene ovenfor liker jeg også veldig godt.  De blek rosa rosene og lysene i den grå sinkformen til venstre er bare så lekker; - sart rosa/"værbitt" grått; hmmmm *I like it!* Herlige kontraster!
Sjarmerende enkelt er også hjertet til høyre. Surret med bar (man kan bruke f.eks. tuja, lavendel, grønnmose, lav... You name it!) og med en blårutete sløyfe.... 
= Landstil de luxe!

Er noe av dette noe for deg??????????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar