tirsdag 15. november 2011

Kul(e) jul....



Lys-baller er kommet opp i et hjørne i gammelstuen/Tv-stuen. Takket være et gammelt speil som henger på veggen like ved blir plutselig to baller til flere.... Jeg liker det fine lyset de gir, spesielt flott er det når tussmørket senker seg... kos kos, sier nå jeg! *smil*

Et nytt Jeanne d`Arc Living - blad er også kommet på markedet, dette med "jule-styling" ble med meg hjem før helgen. Jeg finner alltid noen fine tips inne i disse JdL-magasinene selv om jeg synes mye er ganske så likt også i dem; alt smies mye godt over den samme lesten. Men jeg har litt sansen for den enkle stilen de viser, selv om det nok ikke er SÅ slitt og shabby hos oss *ler* - så jeg koser meg når jeg blar i dem.....


 Grønnmose-baller (som det nå florerer av rundt om på bloggene).... er enkle å lage og ikke minst dekorative. Kan henges i en snor som vinduspynt eller legges på et fat.... 
Bustete og søt denne her da *smiler*


Eller hva med å henge opp "de svenske rundknekkebrødene med hull i midten" i vinduet? Om man ønsker litt mer farge på kjøkkenet kan man jo henge dem opp med et mer fargerikt bånd; rødrutet/-stripet eller lage en flott sløyfe og pynte dem med..........


Disse "hjemmesnekrede" englekulene tar jeg med til slutt, de er skikkelig jule-lekker og passer godt ettersom jeg elsker engler!
Herlig med hjemmelaget julepynt, ikke sant?
(Er man mer glad i nisser kan man jo lime på et nissemotiv i stedet)

Om man kjøper hvite isoporkuler/vanlige enkle og billige juletrekuler kan man stæsje dem opp selv med lim, servietter/fint papir, glansbilder, glitter, bånd mm. Utrolig mange muligheter, her er det bare å slippe fantasien løs! Lag mange og heng dem på juletreet, mange sammen i vinduet, i gangen eller legg dem på et vakkert fat som en del av f.eks lysdekorasjon.

Eller hva med å gi noen personlige julekuler i gave i år til noen som kan hende ikke er så kreativ som du?
Jeg blir alltid kjempeglad for hjemmelagde gaver; gaver fra hjertet og gjort med flid.
De rører meg mye mer enn masseproduserte, men perfekte ting kjøpt i butikk!

Kanskje denne dagen blir en "kre-aktiv" dag for deg også???
;-))

1 kommentar:

  1. Det er så mye vakket å se om dagen...:) en herlig tid vi har foran oss..med pynting og innekos..))

    Flotte bilder.))

    Klem

    SvarSlett