onsdag 26. oktober 2011

Stikker hodet sitt frem i tide og utide




De søte cup-cakes krusene fra Falby er kommet frem igjen nå og sannelig dukket det ikke opp noen kjente fjes forleden dag også ; noen "hjemmesnekrede" keramikknisser i en eske på hobbyrommet. (Jeg laget en bataljon *smiler* nisser en gang i tiden, men mesteparten av dem er solgt unna for lengst. Folk setter pris på ting som er håndlaget, og one-of-a-kind, for ingen av dem er like.)

Det er akkurat som om nissene våkner til live igjen og stikker hodet sitt frem (ho-ho) når gradestokken kryper nedover. De ser litt fortumlet ut og jeg tror ganske så bestemt at de skal få holde seg i esken frem til midten av desember iallefall ;-)) Ingen tidlig jul her i huset, nei *ler*
Er egentlig ingen "NISSE-DAME" heller jeg, derfor lite nisser å finne her hjemme hos oss. 
Mer glad i engler jeg....

Det er fortsatt massevis av vakre farger ute i haven her hos oss. Fullt av røde blader på klatreplanten (villvin, tror jeg) ved inngangen. Og ennå blomsterer den lilla Klematisen....

Er høsten kommet langt hos deg?


 En dronning måtte selvsagt  få være med i dette fargesterke innlegget, - en fargerik og skikkelig fresh en!
Jeg kaller disse frodige og spreke dronningene mine  for vitaminbomber i interiøret!
(Det er forresten plass til kronelys på toppen. Kommer bare ikke så godt frem på disse bildene...)

Varm klem ;-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar