torsdag 27. oktober 2011

Morgenstund med te i munn


En deilig kopp te smaker godt om morgenen, og er 
en fin start på dagen. Med litt honning med timian (fra Kreta) blir teen enda bedre. Eller hva med litt villblomst-honning? Hmmmm... 


 Så er det bare å velge og vrake blant et uttall kopper og krus. (Noen som kjenner seg igjen?) 
 Ettersom jeg tidligere har drevet med keramikk har jeg noen skikkelig romslige "godinger" i steingods (Se den store med engler; en favoritt hos meg!)


Men det er ikke alltid man ønsker "en bøtte" te på morgenkvisten *ler* så da kan en mindre variant gjøre susen. Det er jo ingenting i veien for at man kan drikke te av en gammel arvegods-kaffekopp eller et lattekrus heller, for den sakens skyld.... ! Man tager hva man haver.

Det viktigste er kosen; å kunne NYTE en god kopp te (dagens teanbefaling: Ingefærte eller Indian Chai, med litt brunsukker og en dæsj melk oppi... Deilig!) - kjenne varmen bre seg i kroppen....
 
Ønsker alle en fantastisk fin dag, - gjør den fin selv om nødvendig!
Det vi retter vårt fokus mot (på godt evt. ondt) vil prege vår dag. Denne dagen kan blir en helt utrolig fin dag, men da må fokuset være på det som bygger opp, det positive, det gode. 
Husk det!

Setter stor pris på dere alle, dere i "oppmuntringstjenesten," - dere som legger igjen koselige kommentarer inne hos bloggvenner, så også her hos meg! Gode ord gleder - som vi alle vet - både hjerte og sjel. 
Derfor er det så viktig å være raus og å gi ros!

4 kommentarer:

  1. Skjønne de kortene du har laget! Herlig tekst du har limt på dem også.

    SvarSlett
  2. Hei! så sant, så sant:o) gode fine ord varmer langt inn i sjelen. Jeg blit utrolig gla når jeg får kommentarer. Koselig kopper du har, hørtes deilig ut med en kopp te.
    Jeg leste em mail om en som som sa til seg selv hver dag han stod opp " Du har to valg: Du kan velge å være positiv eller negativ" han valgte hver dag å være positiv. Og det er jo lurt, for så er utgangspunktet bra:O) Håper du får en deilig dag. Klem

    SvarSlett
  3. Hei og takk for hyggelig kommentar;)
    Må innrømme jeg er en kaffedrikker;) Flotte kopper for te dette, mens jeg vil ha mine tynne og slanke:O))
    Ha en fin dag, jeg nyter at vi ennå har varmegrader;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Hei, alltid kjekt med gode og fine ord, jeg blir iallfall kjempeglad for de kommentarene jeg får, setter pris på hver og en.
    Elles må jeg nok innrømme att jeg er blitt en kaffekjærring det siste året, jeg begynte ikke å drikke kaffe før i år så jeg har vel mye å ta igjen tji-hii..Har ofte samme krus noen tykke og store rosa med hvite prikker. Selv om jeg er ivrig greengate samler så er de ikke de koppene jeg nødvendigvis tar først.

    Ha en flott dag
    Klem Åse

    SvarSlett