tirsdag 16. august 2011

Furet værbitt og til glede


 Klematis er en av mine favoritt-klatreplanter og jeg har mange sorter i vår hage. Noen kommer grytidlig om våren, andre midtsommers og heldigvis er det noen som blomstrer langt utover høsten også.

I sommer er ikke blomstringen så flott som tidligere år, mulig det skylder den ekstremt lange og kalde vinteren vi hadde sist vinter og en ikke alt for god sommer....? De er iallefall ikke like "buskete" i veksten, kraftige og fulle av blomster som tidligere år. 

Kombinasjonen hersjestaur og klematis er et sikkerstikk i min hage; jeg bare elsker de gamle, grå og værbitte staurene og de finnes nesten overalt i min hage ;-) Supersjarmerende - og praktiske som klatrestativ!

Bildene ble tatt forleden dag. I dag er en inne-dag for meg, for det striregner fortsatt (startet i går kveld...) Hagen er nå rundvasket og vel så det, og vi slipper garantert å vatne resten av sommeren! Jippi! 
Viktig å se det positive, ikke sant?


Ønsker deg en god tirsdag!
klem Tove

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar