tirsdag 11. mars 2014









Det er tirsdag.
 Det er mars måned. 
Det mye godt regner og blåser her om dagen. Ja om natten også.
 Men vi er enda en dag nærmere den skikkelige VÅREN.
Ja du vet den med med varmende vinder, 
fuglekvitter fra grytidlig morgen, solskinn¨fra høy blå himmel og laaange lyse kvelder.
Den med syklende og fotballsparkende barn
som - av en utålmodig mor - ropes inn til kveldsmat både to og tre ganger før beskjeden endelig når igjennom larmen og hun får respons.
 VÅREN - med  hvitveisdekte skråninger så langt øyet ser 
og små rabarbraknopper i bedet ved uthusveggen.
Og rive, trillebår og finsktenning....
med innlagt kaffepause i kjøkkenkroken.



Det er den VÅREN jeg lengter etter...
Den ordentlige VÅREN.
Den med "ingen vei tilbake"; No return.



Det var igrunnen alt jeg tenkte si i dag...
- tirsdag.






3 kommentarer:

  1. Det høres fantastisk ut.
    Jeg gleder meg også!!

    SvarSlett
  2. Ja det er ei herlig tid vi går inn i nå.
    Ei nydelig vekt du har.
    Ha gode vårdager :)

    SvarSlett
  3. Gleder meg veldig til våren jeg også! Temperaturen er jo her, men vind og regn, det blir litt hustrig det ja:) den lykta du spurte om i innlegget mitt er fra Green Gate. Kan kjøpes i nettbutikk eller kanskje Krizmezanz har tatt de inn :) ha en herlig dag! Klem fra Nina

    SvarSlett