mandag 31. mars 2014


(Arkivbilder)



Hei

I går var vi ut på en liten søndagstur og da besøkte vi noen riktig kjære og gode venner som bor på en vakker gård noen mil herfra. De driver bl. a. med sauehold. Fikk velge oss og kjøpe med hjem et par herlige saueskinn (var avtalt tidligere) som nettopp var kommet fra garveriet. Jeg elsker skinn for jeg er litt frossen av meg. Det ene skinnet er fra en sau som het Laura, det er meget spesielt i farge/mønster , ja rett og slett superfint. Jeg sitter på Laura nå (hi hi..) - det er et stort, varmt og tykt skinn. Det andre var litt mindre, men det også kjempeflott. 
Skal vise dere skinnene en annen gang...

 
Idag er den 31. mars og det er nå jeg skulle ønske man kunne sette på et tidshåndbrekk,
 senke tempoet betraktelig så ikke våren forsvant mellom fingrene mine.
Når vi starter på april i morgen er vi allerede langt inne i våren her hos oss.
Våren som - for meg - er årets fineste årstid.
Elsker å se naturen våkne til live, blomstene dukke frem, løvet sprette og høre fuglekvitter fra morgen til sene kveld. Vi bor slik til - landlig, men sentralt - og har alt dette rett utenfor stuedøra.
Dette er tiden for å stoppe opp - lytte, lukte og nyte, - ikke minst LYSET og de lange lyse kveldene.
Jeg må få det inn på netthinnen. Lyset. Reflektere over det...


Ha en fin mars-slutt da dere! Og N Y T dagen!

Tastes i
"Jeg velger meg april"

;-p




1 kommentar:

  1. Ja, sueskinn er deilig!
    Og våren er deilig! :)
    April kan være lunefull, da, så her i Bergen stornyter vi disse soldagene vi har fått i slutten av mars.
    Jeg holder på med en aldri så liten fornyelse på bloggen min for tiden. Du er velkommen innom for å se hva du synes :)

    SvarSlett