tirsdag 28. januar 2014






Har et tallerkenstativ stående på en buffet og der har jeg plassert noen av mine loppefunn-tallerkener og skåler. Greit å ha dem for hånden når et middagsbord skal dekkes på til få personer.










Mine to nyanskaffede Skaugum hvitskaftkniver liggende oppå stabelelen med tallerkener.
Jeg samler - som dere vet - på hvitskaftkniver - eller samler og samler - 
jeg er på utkikk etter og ønsker meg veldig gjerne slike,
 og da helst noen som er lengre enn Skaugumknivene over.
 (Skulle svært gjerne hatt kniver som er minimum 23,5 cm lang...)

Vet Helle har noen fine, - så om noen har slike til salgs GI ET LITE PIP!
Det fine med oss bloggere er jo at vi ikke nødvendigvis liker de samme tingene og derved kan hjelpe hverandre om vi har noe ubrukt liggende i skuffer og skap.


Tallerkenene ovenfor er som dere ser i grønt, og så har jeg noen i rødt pluss tre stk. småkoselige hvite/gule dessertskåler med gule roser oppi.
Glad i disse stemningsskapende servise-delene, for det er jo bare deler;
 to av ditt og tre av datt etc...
Hi hi.










Det er forøvrig lite som minner om vinter her hos oss, selv om det er noen minusgrader.
 Men det blåser friskt. Har hatt vind nesten hele januar måned.
Det tørt og nesten snøfritt ute her og akkurat nå raser en destruktiv storbrann 
lenger nord i fylket; i Flatanger. Så trist for de som rammes!
 Mens sørpå - på Sør- og Østlandet - der snør de nesten ned.
Hmmm, merkelig vinter vi har i år....!



Uansett,
;-)) ha en super dag
og takk for besøket og hyggelige små hilsener dere legger igjen!






3 kommentarer:

  1. Nydelige tallerkener du har samlet i stativet ditt. Min bestemor hadde maken med de knivene du har der... De er så flotte.
    Veldig tragisk det som akkurat i dette øyeblikket skjer i Flatanger, en forferdelig naturkatastrofe. Med den vinden og tørken, og med manglende nedbør er det en forferdelig jobb redningsmannskapene står ovenfor..Jeg har selv vært i dette området mange ganger. Jeg sender mine mange varme tanker til de som er berørt.
    Ønsker deg en fin dag fra en snøfri Namdal!
    Titti-klem

    SvarSlett
  2. veldig lite vinter her i Bergen også, For noen sjarmerende tallerkner du har, kjekt med sånne gamle fine.
    klem

    SvarSlett
  3. hvordan vet man at det er skaugum bestikk...jeg har sånne hvite, men vet ikke hvilket merke det er.
    dette var virkelig dekroativt.....skulle ønske jeg hadde plass til å ha nydelige tallerker fremme.

    klem tone

    SvarSlett