tirsdag 21. januar 2014





Dette loddet er hjemmefra  - dvs. mitt barndomshjem - og det er TUNGT.
Det ble satt på som press oppå lokket på kjelen når f.eks. poteter skulle koke opp raskest mulig.
Jeg har det stående fremme ved komfyren, men bruker det sjelden eller aldri til dette formål. 
Det blir rett og slett glemt av meg.
Men jeg liker det. Det har med seg mange minner - mange gode minner.
Noe spesielt med det man har med seg hjemmefra <3``


Jeg kunne jo tenke alternative bruksområder
som f.eks.
  brukt til trening
istedet for vekter
-  om jeg tok sjansen.
 Løfte opp og senke ned, løfte opp og senke ned... igjen og igjen!
Dag etter dag, uke etter uke.
Tenker musklene snart ville vise seg på overarmene, ala Skipper`n...
(som om det skulle være noe å trakte etter; passe feminint!?)
Ho ho...


MEN
det ville bli et bra gjenbruk!
Et kreativt gjenbruk.
Ikke sant?
Ikke dumt å tenke nytt!

Fineste tirsdag til deg som kikket innom meg!





4 kommentarer:

  1. Koselig med slike minner fra barndomshjemmet!
    Ypperlig gjenbruk du legger opp til.
    Hva med før/etter-bilde av musklene? :-)
    Husker også lodd som ble satt oppå kjelelokket i mitt barndomshjem.
    Men det var laget av stein. Når det var riktig kaldt om vinteren
    ble loddet varmet og lagt i senga under dyna i god tid før man
    skulle legge seg. Deilig å kunne krype ned i god og oppvarmet
    seng.

    SvarSlett
  2. Jeg har et lodd som vi kjøpte på et bruktsalg,
    Ikke så flott som ditt, men stadig i bruk når
    vi skal koke opp et eller annet.
    Mannen er nok flinkere enn meg til å huske det.
    Ekstra koselig når det er noe en har fra sitt barndomshjem.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  3. Koselig med sånne barndomsminner.
    Artig bruksområde også, og muskler er jo bra :)

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  4. SÅ HERLIGE MINNER
    HUSKER BESTEMOR HADDE
    NOE LIGNENDE
    NYT DAGEN
    SØTE DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett