tirsdag 17. januar 2012

Stuet bort på vent


Min kjære hadde en periode der han samlet på tyske vaser... Kom han over noen på et loppemarked el lign. hendte det at de fikk bli med hjem. Synes egentlig de er litt stilig jeg, - enkel dekor, og man ser helt tydelig at de hører til i samme "familie". 
Disse to små og helt like midt i bildet er mine favoritter. Enkle og super-søte i mine øyne...

 
 Vasene er plassert tett i tett på en hylle på et gjesterom og kommer vel ikke helt til sin rett der de står.
En glassmonter i flere etasjer hadde sikkert vært et supert utstillingsvindu!

Ser at det er et par-tre "fremlinger" der også....
  


Særegne mønstre på disse vasene... 
Vasen til høyre i bildet er ikke tysk. 
Den er tydeligvis et bestillingsprodukt for den har et navn risset inn (og et årstall mener jeg å huske.) Den er veldig lekker, så forseggjort og flott. Vi  fant den på et bruktmarked, tror jeg...og den bare måtte få bli med hjem! Selv om "feil" navn *smiler*


Jeg liker også spesielt godt denne til venstre i bildet. Den er fra mitt barndomshjem..... og har derfor stor affeksjonsverdi for meg!
Kristus- hodet i leire er også fra et loppemarked.


1 kommentar:

  1. Åhh så mycket fint du har där på hyllan!
    Have a nice day
    Kramar Kathrine

    SvarSlett