fredag 13. januar 2012

I blanke messingen




Har flere store lysestaker, kandelabre, kjøpt på loppemarkeder og/eller i bruktbutikker. 
To store er i messing, en 5-armet og en 7-armet. De er tunge kvalitetskandelabre, og kjøpt rasende billig.
Og de er begge to veldig vakre. Har hatt en periode hvor jeg var skikkelig lei alt av messing... og da tenkte jeg seriøst at jeg kanskje skulle spraylakke dem i sinkfarge. 

Enn så lenge er det ikke blitt gjort og nå er jeg faktisk glad for at jeg ikke kastet meg på "sink-trenden", selv om jeg er veldig begeistret for sink til daglig. Har masse ting og tang i sink og liker den matte grålige fargen kjempegodt.

Ettersom smaken ofte endrer seg og trender skifter (man blir - om man er helt dønn ærlig- ofte iallefall litt påvirket av trender, det man til stadighet ser rundt omkring i butikker/magasiner/blogger/) så kan det jo være at messing snart kommer opp igjen for fullt og blir skikkelig in interiørmessig. Hvem vet!
Kan hende er det plutselig tilbake....?

Populært eller ikke - jeg bruker det jeg liker jeg, og det hender jeg plukker frem de to i messing. 
Blir et varmt behagelig skinn i messingen når lysene brenner... og det liker jeg! Selv om de ikke er nypusset... Synes egentlig at det er fint med litt patina på dem...  altså ikke helt "blanke messingen"
;-)

Hva synes du om messing, - ut eller in? 
Noe du kan tenke deg å bruke eller "fysj og æsj"?


Fredag igjen og helg... - du hvor fort dagene kommer!
Nyt dagen,

klem Tove

(Og forresten, takk for alle hyggelige hilsener og trøstende ord i styggværet vi har hatt... Veldig koselig!
Er faktisk litt bedring værmessig nå ;-))


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar