søndag 29. januar 2012

Mat på kalde dager



Når det er vinter og kaldt ute passer det ekstra godt å lage deilig suppe til middag.
Bruker masse friske grønnsaker som jeg renser og deler opp i biter og enten kjøttbiter eller kjøttboller i tillegg. Og så må man så klart ha en deilig kraft ( blir det av alt det gode man putter oppi...) og krydre suppen litt. (Jeg pleier lage en gedigen kjele full når jeg først er i gang og fryse ned det som blir til overs i 2-liters isbokser til middager senere)

 Mmmm...nammis!

Jeg elsker hjemmelaget suppe! 
Det er faktisk så godt at det nesten kan bli FOR MYE AV DET GODE 
(både to og tre tallerkener... (( -; Smiler veldig ;-))

 Noen som kjenner seg igjen?
Og så må man ha god kald drikke til, Farrisvann eller Ingefærøl, synes vi er godt.
 Og flatbrød.

Suppen servert i vakre tallerkener = fest for meg. 
(De ovenfor er fra en bruktbutikk, - nydelige tallerkener, og jeg har dessverre bare 5-6 stk. like ens. Men fine det er de. YeZZ!)

Noe som manglet da?????


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar