tirsdag 24. januar 2012

Not feeling blue


 Jeg har alltid vært glad i å lage ting med hendene mine og disse englene i steingodsleire
ble laget av meg for en god del år tilbake. De er et synlig bevis på skaperglede
Å lage ting av en uformelig leireklump, enten ved hjelp av modelleringsteknikker eller på en dreieskive var alltid like fasinerende, ja spennende. 
Hvordan ville resultatet bli, vellykket eller noe man bare kunne kaste i søpla?
Det var mange prosesser man måtte igjennom før det endelige produktet var fiks ferdig, og mye kunne gå galt underveis... 

 Disse to blå englene gikk det bra med ;-)) Heldigvis.
De ser ganske så avslappet ut der de står, - ikke sant?


Hva skjedde med meg og keramikken? Dessverre måtte jeg slutte med keramikk for jeg tålte ikke det superfine støvet fra tørr ubrent leire. Støvet lagde skikkelig "krøll" - og langvarige problemer - i luftveiene mine...
Så trist, så trist, men slik er det bare noen ganger ;-(


My two angles are blue
- but they are not feeling blue!

Have a nice day!


1 kommentar:

  1. For noen skjønne engler! Synd du måtte gi deg, for dette hadde du jo tydeligvis en god hånd med.

    SvarSlett