mandag 19. mars 2012

Fløte-fyr


Fløte-fyr?
Ja, dette er en skikkelig fløte-fyr!
Det er nemlig en mini fløtemugge i keramikk.
Om jeg ikke husker helt feil ble den kjøpt i Estland
for mange år tilbake, nærmere bestemt på 90-tallet en gang.

 Keramikeren var uten tvil i godt humør den dagen han laget denne merkelige skapningen.
Og jeg, jeg har rett og slett ikke hatt hjerte til å kvitte meg med ham, selv om han så absolutt ikke er noen favoritt i kjøkkenskapet, ei heller er han flittig i bruk. 
For å si det som det er, han er liksom ikke helt min stil .-)
Men kaste, - nei, blir et litt for drastisk steg det da.

Så står han da bare der, fløte-fyren. Bak stengte dører. Med ører som små paraboler.
Med smilehull og et litt forskremt blikk kikker han på meg hver gang jeg åpner skapdøra.
*-))

Har du noen ting i skapene som bare står der, 
- ting som er vanskelig å kvitte seg med selv om de er aldri så ubrukelig/unyttig/"helt på jordet"?
- Rart med disse små-nipsene som treffer hjertet, ikke sant?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar