fredag 15. november 2013

Stemning, personlig preg...hvitt hvitt hvitt?





Først av alt et spørsmål:
vet du om noen nettbutikker - norske - som selger MAILEG kaniner/nisser???
Glad for tips! 
;-)



Jo,
- jeg kan godt like den!
Tiden vi nå går inn i.
Førjulstiden.
Har funnet igjen noen bilder fra tidligere år. Kos.
Glans, glitter, lys ... You name it!
En bitte liten smak av jul.
Hihi...

Hørte på TV 2 i dag tidlig, Signe og vår alles kjære Blomster-Finn, snakket om pynting til jul.
Å pynte til jul og holde ALL pynt i bare sølv eller bare gull, - det blir lett veldig kjedelig.
Jeg er enig i det utsagnet.
Stilig kan det nok være, ja. Lekkert også, - ja helt sikkert. Men ikke spesielt fantasifullt. 
 Det kan oppleves som tatt rett fra en reklame, striglet og "rent", ala rullet ut.
(Håper ingen blir fornærmet nå, det er ikke meningen. Jeg elsker nemlig "hvitmalte" hjem med levd-liv og slitte møbler, noe som f.eks. Jeanne d`arc living er den beste promotøren av... Men alt trenger ikke være sterilt hvitt for det!)

Å ta inn litt farger og derved sette sitt eget personlige stempel på interiøret skaper liv og spenning; sjarme. Man trenger jo ikke dra inn rødt heller - selv om rødt for mange er JULEFARGE nr. 1. Sikkert mye pga. de knall røde nisseluene mange av oss er vokst opp med fra barnsben av. Ha ha....
(Jeg er så absolutt ingen rød dame, men bitte bitte litt rødt kryper inn i ørsmå detaljer til jul....)
Naturfarger derimot og naturmaterialer i forskjellige bruntoner og grønt synes jeg er supert å ta inn i interiøret. Det myker veldig opp uten å virke påtrengende.
Uansett, dette handler om smak og behag... og det er supert at vi er forskjellig og ikke liker akkurat det samme. Det ville blitt kjempekjedelig.

Eller hva synes dere?
Hvordan tenker du pynte til jul/hva liker du?

Hvitt-hvitt-og bare hvitt?
Hvitt og sølv?
Hvitt og gull?
Rødt?
Eller flere/andre farger?

Hadde vært kjempemoro å høre fra deg. Legg igjen et lite spor og si noen ord om hvordan du ordner til jul hjemme hos deg. Om du gidder...


Uansett, fin dag til deg/dere!
Helg igjen da!




3 kommentarer:

  1. Veit du eg veit ikkje,blir alltid så usikker når eg skal pynte.
    Et år hadde eg kun sølv på juletreet,Hihi aldri meir så blir nok litt av alt og naturen vil eg og ta inn:)

    God helg til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg har et problem når jeg går i butikker...i den ene hylla ligger lekre og glinsende sølvting, i en annen er det gull som gjelder og i andre igjen, rødt, natur, hvitt og you name it. Til min store forvirring, så har jeg gått i en slags hypnose og plukket litt av alt. Jeg tror at konklusjonen må være, at vi får sette sammen ting vi liker og skape vår egen stil og så lenge en selv er fornøyd, så er jo det hovedsaken. Lykke til med stasjinga til advent og jul kjære du :)
    Klem fra Anne <3

    SvarSlett
  3. Først må jeg takke deg for vakre ord inne hos meg - du er herlig ♥

    Her i heimen går det i hvitt, metaller og natur til jul, og lite annet. Men sånn helt ærlig - orker ikke å pynte så mye for da må jeg rydde det vekk igjen *ler*

    Ønsker deg en fabelaktig helg!
    Her legger vi bak oss en intens jobbuke, så denne helgen er helt fri for planer *digg*
    Stooor klem
    -Maia

    SvarSlett