søndag 10. november 2013


Marked med smak av jul.....








I dag har husbonden og jeg vært på novembermarked på Stjørdal, nærmere bestemt på ærverdige  Ersgard (en av "stoppestedene" på Route 26  STJØRDAL )
Alltid artig med markeder lagt til gamle gårder med flotte tun. Snakk om idyll i bøtter og spann!


Der traff jeg igjen Irina - som holder til oppe på låven - hvor hun står og selger diverse gammelt og nytt. Hun har massevis av allskens varer, - møbler også!

Jeg har alt jeg trenger av julepynt (og vel så det!) - og også av ting og tang - så det ble ingen storhandel på meg. Fant imidlertid noen fargerike fugler med fjær som fikk bli med hjem. Tenkte de kan brukes i mange sammenhenger, f.eks som dekor på en helt enkel trådlampe jeg lenge har tenkt å lage meg...








En alltid smilende Irina bak kassa...









Gode interiørtips var det mye av...







Fargerike fugler....



 



Gammelt og nytt, side om side....




STORY
 -  en "liten hjemmesnekra butikk i Stjørdal" - hadde en stand der i dag, samt flere loppisselgere, strikkedamer og en dame med malerier.  (Og sikkert enda mer som jeg har glemt....)


 






Mange av de nye og velkjente merkene var å finne hos STORY.
 Klær, ting og tang...




 Koselig var det i allefall å rusle litt rundt der blant utstillerne, kikke og prate litt med folk, for til slutt å ta en pust i bakken og kaffe/kakebit inne i en skikkelig gammel stue med plass til mange... 
Slikt liker jeg!










Vel hjemme igjen ble det en bedre middag 
(kalkunfilet med deilig tilbehør. Nam nam...)
 kaffe, kake og besøk av sønner/barnebarn i anledning farsdagen...



Alt i alt en kjempetrivelig dag!
Hvordan har din søndag vært?




1 kommentar:

  1. Så koselig!! Ser ut for at dere hadde en super dag!

    Klem fra Hilde

    SvarSlett