mandag 27. mai 2013

Snakk om uflaks



Nå kommer snart Syrinene ut i full blomst.
 Den avløser Heggen som blomstrer for fullt og som er som en helhvit vegg i grensen mot en nabo.
 Deilige dager.
 Sol og utetid
 Trivsel på høyt nivå.

 Plenslåing,
(og så jeg som kjørte på en godt skjult - under høyt gress - avsagd trelegg i dag! Det resulterte i plenklipper- totalhavari med en klipper som ristet noe helt forferdelig og ikke var mulig å reparere billigere enn det er å kjøpe en ny... ;-(( Mega ergelig. Tror jeg skifter "yrke" fra plenslåer til fugleskremsel. Mye tryggere for lommeboka ;-)) 

finpuss av busker og luking av ugress...
Noen flere som har litt av den sorten?




(fra i fjor...)




Nok å gjøre med hus og hage.
Men jeg koser meg i finværet. 
Og snart skal årets første rabarbrasuppe lages...
 de kommer som en rakett nå ser jeg og er blitt store og flotte til suppebruk.
Gledes!




Fin kveld til dere alle!




4 kommentarer:

  1. Jasså så det er hos deg finværet er ja . Vi hadde det flott lørdag og søndag , så er det regn hver dag igjen. Ergelig med plenklipperen da ! Ikke gøy å bruke penger på sånne ting. Fin dag til deg !

    SvarSlett
  2. vi hadde også et knallvær, så gikk det over, men jeg har fått plantet så mye stauder i hagen ( 18 stk)

    jeg kjenner igjen dette med å kjøre over noe med gressklipperen, men vært heldig så langt :-)
    morro med fugleskremsel ;-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Så herlig med fint vær,nydelig her og:)då kjedelig med gressklipperen,det har eg overlatt til mannen for eg kunne vel mest tenkt meg å gått med ein handklipper bortover men meir arbeid då:)

    Syriner er utrulig vakre å sjå til❤
    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Her vokser ikke hegg og syrinen har elgen spist på....
    Men gress har jeg! Og heldigvis virker den gamle gressklipperen ennå.

    SvarSlett