tirsdag 14. mai 2013




En god kopp kaffe smaker alltid like fortreffelig tidlig en morgen.
;-) Nyte nyte!



Fikk renset opp i blomsterbedet ved trappa i går, men det var så absolutt ingen fornøyelse temperaturmessig - iallefall ikke fra morgenen av - for det var så sur vind.  Det så jo bare så flott ut, men huff a meg så kald trekk...
Heldigvis bedret det seg utover dagen så det ble ok å holde på ute.


Tenker stikke bortom Hageland i dag. Må få tak i noen sommerblomster -  og aller helst noen stauder - til hagen. Liker stauder best; de kommer igjen år etter år, tåler mer og krever også mindre stell.
Og en Hortensia må jeg ha, en rosa... De er bare så vakre.



Enn du, har du noen favoritter - noen blomster du bare må ha hver sommer?





(Fra bildearkivet. Noen hadde pyntet så fint med en Hortensia utenfor porten til huset sitt nede i byen)



Fin tirsdag!



4 kommentarer:

  1. Så god orden du har i kaffekapslene. :) Flott hortensia du har tatt bilde av. Jeg har flere blomster jeg må ha om sommeren, vi sår selv. Men, av de jeg kjøper må jeg ha rosa margeritt, lavendel og Dronning Ingrid. :)

    SvarSlett
  2. Jøss så mye spennende kaffe du har da ! Hortensiaen din er flott ! Jeg har en stor Hortensia ute i hagen , men den er i en blå kald farge , så jeg er ikke så glad i den. Det er noe med surhets graden på jorden som bestemmer fargen , men...... Vet du hva ? Her var det kuldegrader i natt med is på bilrutene og rim over alt. Fytterakker`n , sier jeg bare. God tirsdag til deg ! Klem

    SvarSlett
  3. Har dilla på iskaffe for tiden. Pakker meg inn i tepper, fyrer i ovnen og nyter en iskaffe :) For noen varme har ikke kommet enda.

    Nydelig blomst, tror jeg må ha en sånn en jeg også.

    Ha en flott dag.
    Klem

    SvarSlett
  4. Hortensia er en favoritt her også, og så syns jeg at margeritter er supersøte.
    Ønsker deg en fin 17. mai.
    :) Susanne

    SvarSlett