lørdag 8. desember 2012

Her skal det snart bli plinger i stuen....


(bildet er fra i fjor...)


Pling, pling, pling, plinge-ling... 
Vakre plinger strømmer fra englespillet der englene danser rundt fra varmen av lysene...





Husker dette fra min barndom.
Jeg husker vi satt ved kjøkkenbordet og pusset alle delene på englespillet med messingpuss og myk klut.
Det skulle være helt blankt og SKINNE om kapp med solen!!!!
 De englespillene jeg har, har jeg funnet på bruktbutikker/loppiser rundt omkring.
Ettersom jeg har hele tre esker (med litt forskjellige typer englespill) har jeg klart sette sammen deler
(for det mangler ofte litt i de eskene vi finner for salg i bruktbutikker...) til iallefall ETT - kanskje to - KOMPLETT VELFUNGERENDE ENGLESPILL...


Såååå koselig med denne skjøre plingelyden!


Pling pling til dere alle dere fininger, - og fin lørdag!



4 kommentarer:

  1. Du må bare stikke innom en dag og bytte den kaminklokka :-) God helg til deg også. Hilsen Anne Lise

    SvarSlett
  2. jeg husker også disse fra barndommen ....den flotte pynten og behagelig plinging :-)
    kom over disse på Ålhens ...kjøpte med hjem :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Sånne hadde vi i mitt barndomshjem også :)
    Fine !

    Ha en fin søndag
    Janne

    SvarSlett
  4. ciao dall'Italia! :)
    bellissimo il tuo blog...non capisco purtroppo la tua lingua ma le immagini sono davvero belle....
    appena ho visto questi angel chimes ho avuto una stretta al cuore .....
    molti anni fà quando ero bambina e il mio povero papà viaggiava me ne aveva portato uno ....lo adoravo e stavo a guardare per ore gli angioletti che giravano...
    scusami...so che non capirai magari una parola di quel che ho scritto ...ma ti lascio comunque un bacio :)
    kiss
    Cristina

    SvarSlett