fredag 10. august 2012

På programmet



Rik bærhøst
Du verden så deilig det er med nyplukkede bær fra haven!!!
Har en god del selv og i år er bl.a. bringebærne bare helt fantastisk. Det er masser av dem og de er bare så fine (uten insekter, flekker og småmark som jeg ikke liker å finne inne i bærene.)
 Kvaliteten varierer nemlig litt fra år til år, for vi sprøyter ikke frukttrær og bærbusker.
 

(Denne supersjarmerende vekta kjøpte jeg på et bruktmarked for noen år siden. Nydelig farge. Den fungerer mest som pynt, og selv om den nok veier riktig, foretrekker jeg sikrere vekt når ting skal veies .-)
 


 Det er litt arbeid med bær.
Men kjekt å koke, røre, eller bare fryse ned f.eks bringebærne hel til kaker, smoothies mm. utover vinteren.
 Og så er jeg veldig glad i rips, - rips med vaniljesaus er farlig godt  ;-))
 
Er "storforbruker" av det. Hi hi...

Har du begynt med å plukke bær og sylte/safte?

(Bildet over et tatt et annet år, men bærene er fra egen have)

Hva gjør du f.eks. med bringebær?
Har du noen gode forslag - nytenkende - er jeg mottakelig!
Har du noe spennende på programmet  i dag?


Fineste fredag til deg ;-)

2 kommentarer:

  1. Det der såg veldig godt ut!
    Spesielt den skåla med rips!

    Eg gjer ikkje så mykje spesielt med bæra mine. Det blir stort sett å lage rørt syltetøy eller så fryse eg dei heile og bruka dei i smootie utover høsten. Her går det òg ann å lage daiquiri av ulikt slag viss ein likar slikt. :D

    God helg til deg!

    -Bente-

    SvarSlett
  2. hihi...ser at du og jeg er ganske samtenkte i dag :)))
    Det går visst i bær både hos deg og meg...synes det er så synd at all den flotte bæra ikke blir brukt...men personlig er jeg ikke vant til så mye annet ut av rips enn rett og slett som du nevner:rips med vaniljesaus!
    De skjønne C K skeiene kjøpte jeg på C K butikken i London.Det går an å bestille derfra om du vil,er ikke sikker på om noen selger i Norge jeg??
    Har ikke link til London men det finner du lett ved å søke på nettet.Ordner det seg ikke så skal jeg sannsynligvis til London i mars...kan kjøpe til deg da om du klarer å vente så lenge:))
    God helg til deg!
    Toveklem:)

    SvarSlett