torsdag 16. august 2012

Deilig sommermat



Sommermat 
 for meg
 er blant annet sukkerkavring med kefirmelk.
 
Ved siden av serveres Rørosflatbrød med en dæsj rømme oppå (gjerne iblandet gresk dressingmix, - nyyyydelig!) og med noen tynne tynne potetskiver oppå der igjen, - og rødløkringer!

Vi liker å ha litt spekemat "attåt" når vi har sukkerkavring som middag. 
Jeg er spesielt glad i fenalår, - husbonden foretrekker spekeskinke, og så har vi en spekepølsefavoritt som heter Arnoldpølsa - som jeg gjerne anbefaler alle å prøve, for den er spesiell - som vi skjærer opp noen skiver av. Vi kjøper den pølsa på Marten... fast takst hvert eneste år det.


Noen småtomater og litt grønn salat.... deilig!
Valgfri god kald drikke - 
og voila;

 et 
HERREMÅLTID 
spør du meg
!!!!!!!!!!






Fine dyptallerkener er ekstra hyggelig å dekke bord med, ikke sant???
Jeg bruker svært gjerne mine loppisfunn.
 ;-))



Hva liker du å spise når sommer og varmt ute?
Ha en fin torsdag alle sammen!



1 kommentar:

  1. Mmm det høres godt ut ! Fra barndommen av er jeg vant til knust mørk wasa og kefir. Tror jeg skal prøve din variant. Klem

    SvarSlett