tirsdag 24. mai 2011

Kort om urter, om å holde på hatten og gulvterapi...



Gamle boller i porselen er supre til urter på kjøkkenbenken. Den med rosa dekor fikk jeg gratis på et gårdsloppis fordi den var stygg inni, - men til krydderurter spiller jo det ingen rolle! Jeg liker den bollen; supersøt - med liten stett og det hele.



Den blå er hjemmefra, og den kommer fra et bollesett på tre eller fire; -))
Rosmarin er forøvrig en av favoritturtene mine og en urt jeg ønsker ha tilgjengelig i huset feks. når jeg skal bake Foccatiabrød... som jo er kjempegodt sammen med en salat/gryterett el lign.

Her blåser det FRISKT nå på morgenen....så det er bare å holde på hatten for den som er utendørs!

På meg blir det en inne-dag i dag med bøtteballet  eller moppevals - om det er en bedre benevnelse på å utøve gulvterapi? 
Skal vaske med Durance sitt lavendel husvaskemiddel,- det lukter himmelsk, så da blir jo vasken en ren fornøyelse, ikke sant... Det produktet anbefaler jeg dere å prøve om dere ikke allerede har gjort det. Lukter friskt i huset gjør det også lenge etterpå! Jeg elsker produktene fra Durance, klesvask og skyllemiddelet med lavendelduft... hmmm... nydelig (Jeg er ikke betalt for å reklamere altså *smiler*) - er en liten luksus jeg unner meg for velduftende sengetøy! Holder midd unna gjør det også, er det sagt.


Uansett vær og vind, inne- eller utedag - ha en super dag alle sammen!

;-)

1 kommentar:

  1. Dette ser ut som en hyggelig blogg, så jeg legger meg til som følger her :)
    Jeg er selv den heldige eier av en stor bolle lik den blå du viser på bildet til venstre her.
    Nydelige boller, begge to.

    SvarSlett