torsdag 19. mai 2011

Forsommer, og det blomstrer i hagen...

Vil du være med på en liten spasertur i hagen? Bildene er tatt nå i dag.


Heggen blomstrer for fullt nå og duften fyller hagen. En fin uteblomst, for inn kan man ikke ta dem (for da dufter det rett og slett ikke godt; "kattepiss" ;-)) Heggetrærne er store, så når den blomstrer er det som en gedigen hvit vegg mot en av naboene...
                                                                                     

Alpeklematisen kommer for fullt nå....
og de små blålilla bjelleformede blomstene er riktig så yndig.
Jeg elsker klematis og har mange forskjellig sorter i hagen som blomstrer til forskjellig tid, og det er ekstra hyggelig.


En enslig tulipan synger snart på siste verset, men Gullkorgen (?) blomstrer nå for fullt...


Liljekonvallen står klar i startgropa.....


Og likeså den rosa Hortensiaen som er et must om sommeren. Den blomstrer, og blomstrer og blomstrer.

*I like *


Den aller fineste blomsten har jeg gjemt helt til sist....
Ingen gleder mitt hjerte som henne, og så klart måtte hun være med matmor på hagevandringen i dag 
<3``


Ha en riktig fin dag alle sammen!
Sender en spesiell hilsen til min gode venninne i Horten; Elisabeth, som jeg vet kikker innom bloggen fra tid til annen. Savner deg; hageprat, kvelder på verandaen... ;-)
  Klem Sheeba og Tove

1 kommentar:

  1. nydelig blomstring...!! så heldig du som har liljekonvall...
    klem,magny

    SvarSlett