lørdag 30. juni 2012

Gamle krukker



Gamle krukker er anvendelig til mye,
og om sommeren kan de jo godt benyttes til blomster.
 Mitt råd er: plukk favnen full av markblomster, fra grøftekant, åker og eng og putt hele buketten oppi krukka.
Vips - en helt unik og fantastisk flott blomsterbukett til helgens festbord!

For selv om mange av villblomstene ikke står seg så lenge innendørs, er de jo et vakkert skue der og da.



Her hos oss er det ikke så mange forskjellige markblomster å finne ute i haven, men noen er det jo.
 Blant annet prestekrager - som jeg har rikelig av! Og rødkløver og geiterams. Og om våren ligger kjempestore tepper av forglemmeiei rundt solbærbuskene våres. Bare for å nevne noen.
Jeg kunne godt tenkt meg å vært "selvforsynt" med både st.hansblomst og blåklokker - for de synes jeg det oser sommer av -  og hatt en skråning full av stemor. Men jordsmonnet her er for "godt" til at de vil trives, tror jeg, for mange av markblomstene vil jo ha skrinn, litt mager jord, - gjerne med grus/sand.


Geitrams i en skråning nedenfor huset vårt....


Hva har du av viltvoksende blomster i haven?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar