torsdag 13. februar 2014










Torsdag 
- og i dag suppedag,
 for i dag blir det hjemmelaget suppe til middag her hos oss!


Pleier kutte opp og lage noen gigantposjoner ( 10 liter!) på høsten når vi kan frotse i masse herlige lokalt produserte grønnsaker, og så lager jeg små kjøttboller som jeg også  har oppi suppa og masse deilig krydder/urter.



Tolitersbokser (gamle isbokser) fylles med suppe for deretter å fryses. 
Så er det bare å ta opp posjoner til middag utover vinteren. Serveres med flatbrød til!
Drikke; eplejuice utblandet med litt kullsyreholdig vann. Herlig når det sprudler litt!
 Så lun og god middag... 
Nyte nyte!



Og gamle loppistallerkener har jeg mange av...
To av den sorten, tre av den, fem av den....
Ho ho...
Lurer på hvilke jeg skal velge i dag!
Kanskje jeg skal gå for de nye grå fra Green Gate??
 Koselig å dekke et trivelig bord til hverdags!












Hva skal du servere til middag i dag?














Ha en fin dag - og god middag!







2 kommentarer:

  1. Det er godt med litt ferdig hjemmelaga mat i frysen.
    Hender jeg også lager store porsjoner å fryser ned.
    Skal på jobb u ettermiddag så jeg tror de hjemme
    skal ha tomatsuppe og pannekaker.
    Skal jobbe i morgen kveld også.
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  2. Hos oss blir det faktisk risengrynsgrøt i dag. Den langkokte typen.
    Ifølge yngstesønnen ordentelig risengrynsgrøt. De snarkokte typene
    synes han ikke noe om...
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett