mandag 8. april 2013





TURKIS 
ER EN RÅLEKKER FARGE...
 og den finnes i et utall nyanser. 
Fra dyp klar turkis som heller mot blått, til svak dus turkis mer i retning av grønt.

Glasslysestakene mine (se ovenfor) er bare knallfine
- og i mine øyne oser de av sommer.


Sol fra klar, blå himmel, bølgeskvulp mot stranden,
måkeskrik, sand mellom tærne, svetteperler som drypper ned fra en het panne, iskald cola i frysebagen
 - og høy musikk fra naboens stereoanlegg!
Sene, lune, myke og lyse kvelder og netter utendørs.
LIKER!




Flere enn meg som ser sommer i TURKIS - fargen
og som gleder seg intenst over tiden vi nå er inne i???
Jeg regelrett fryder meg over å se snøen smelte og gleder meg uhemmet til varig småskoføre.
Har kjøpt meg to(!) par nye småsko... lekre! (Dere skal få se... men ikke i dag.)
 Her skinner altså solen, men det er enn så lenge ingen temperaturer å skrive hjem om...
Iallefall ikke på nettene;
minus, minus, minus.



Fin mandagskveld til dere alle fra våryre meg!

 

4 kommentarer:

  1. Ååå som eg gleder meg og slik du beskriver så drømmer eg meg bort:)
    Håper på varme framover og grønne bakker og trær!

    Fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Lekkert beskrevet,og lekkert var det. Turkis som havet.
    Klem

    SvarSlett
  3. jeg elsker den turkise fargen.....elsker den fargen på klær også, mot sommerbrun hud...lekkert!

    nydelig vær her også, men mange kuldegrader på natten :-(

    klem tone

    SvarSlett