lørdag 13. april 2013

Det kan jeg godt ha


i haven....



Synes dette svært så sommerlige bildet av det jeg tror vi som barn kalte for "mjølke"(?) er så flott. 
Dette er jo villblomster som kommer langt utpå sommeren (juli...august), men de ser nesten ut som de fineste stauder, synes jeg.
Lekker ceriserosafargede blomster på slanke, høye spir...
 Her hos oss vokser den i en skråning nedenfor bolighuset, i ytterkant av tomta.


 Gjeiterams er vel det offesielle navnet på denne planten.
Mener huske at grisen var så glad i den.






Ønsker alle en riktig god og fin VÅRdag 
for det er april så det er vår, selv om noen av dere 
kan hende har fått en real snødett igjen...
- og derfor er litt lei og mismodig.




Hold ut, det er bare midlertidig!
Snart kommer varmen og da blir det grønt!
Uansett!


;-)




3 kommentarer:

  1. Dei er jo så nydelige,gleder meg til dei blomstrer opp igjen og det blir grønnt og skjønt ute:)
    Herlig med April mnd!
    Ønsker deg ein fin lørdagskveld!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Åra,det er så nydelig og deilig ute for tiden,jeg hadde bøttaballett i går...selv om det aller mest kriblet i fingrene etter åfylle litt krukker rundtomkring ute.Men det sies det er meldt mer snø og ekstremvær,så tålmodigheten må tynes en liten stund til....
    Det blir deilig både med nyinnkjøpte sesongblomster og stauder som skal få sette farge på tilværelsen og gi glede med sin skjønnhet etterhvert:)
    Godt å ha noe å se frem til:)
    Ha en deilig søndag !
    Toveklem :)

    SvarSlett
  3. NYDELIGE
    HERLIGE FARGE
    NYT DAGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett