fredag 1. juli 2011

Hjeeeelp, - den vokser meg over hodet!!!


Vi har en Villvin (tror jeg det er) på den ene veggen i kjøkkenkroken, og den har bokstavelig talt vokst oss over hodet, ja ikke bare over hodet, men oppover veggen og over veggen også ( og veggen en høy! Gammelt hus her...) Langt opp på taket har den sneket seg. Så da måtte husbonden opp med lang stige og få dratt ned og klippet tilbake de laaaaange grenene. Ikke bra at den tar seg så til de grader til rette, - og da tenker jeg først og fremst på husets tilstand. (Det er jo veldig flott å se på da når det er frodig, friskt bladverk som slynger seg over alt, men grenene smyger seg inn der de kommer til og det vil vi ikke ha noe av.) Her er det husbonden som har det siste ordet, og frimodige miss "Vill Vin" må bare bøye seg for det! 
Der dere ser tynne brune grener (bak det kule fugleburet  mitt; "hotell gjennomtrekk" *ler* som ingen fugler vil "bo" i, forståelig nok! En gang hadde en liten småfugl forvillet seg inn i det... Det tok litt tid før den fant veien ut da den ble litt stresset, men det gikk bra! Heldigvis.) kommer en helt fantastisk flott riktblomstrende og lang tids blomstrende lilla Klematis, den er bare så flott når den blander seg med Villvinen.... Den er litt sen i år, - håper bare den ikke fikk for hard medfart av Kong Vinter som var både ekstra laaang og hard siste året ( les: "styggkald", som trønderne sier...)
Den som lever får se. Den er i farta, ser jeg, så da blir det vel blomstring om litt - eller litt lengre enn litt, tror jeg *smiler*

Ha en riktig fin fredag alle sammen ! 
Sender en ekstra velkomsthilsen til alle de flotte nye følgerne mine som kom bl.a. i går! 
Kjempekoselig! Hjertelig velkommen! Håper der vil trives når dere stikker innom på besøk i dronninghuset

Klemklem fra - meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar