torsdag 31. mars 2011

DEKORERING AV EGG


Ser at en del bloggere er i gang med påskeforberedelsene nå.
Tenkte derfor jeg skulle bidra med ett egg jeg lagde i fjor.
Først så grunnet jeg hele pappegget med hvit maling og lot det tørke. Deretter limte jeg på diverse tekstark (gamle salmebokark er flott å  bruke, synes jeg, om du har en til overs ;-) Tynne ark som er lett å lime på) og til slutt en serviett jeg synes er riktig søt; et koselig engelmotiv. Jeg avsluttet med å  male over hele egget med decopagelim for da tåler det litt mer og holder seg pent lenger.

Jeg kunne godt pyntet egget med fine blonder/fjær/knapper el lignende, - noe jeg har gjort med andre egg jeg har laget- men i dette tilfellet synes jeg selve motivet er nok pynt.
Og så ble det litt mer "tidløst", dvs ikke bare et påskeegg...
- Har du laget noe fint til påske?
- Kanskje du har noen gode ideer å dele?

Ha en riktig fin ettermiddag.
Håper solen titter frem også hos deg i dag ;-))
klem Tove

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar