søndag 8. april 2012

Stykkevis og delt


God Påske til alle sammen, for dette er dagen "etter boka" til å hilse hverandre GOD PÅSKE!


Disse bildene ovenfor ble tatt for noen dager siden. Jeg kunne godt gitt dem en tittel:
Jeg ser, men bare stykkevis og delt.

Jeg ser noe, men ikke alt. 
Jeg har ikke alltid det fulle og hele bildet helt klinkende klart for meg.
Slik er det vel for oss alle og på mange områder av livet, 
- er det ikke? 

Jeg ser, men bare stykkevis og delt, - og kan hende er det også noe bakenfor det jeg ser, noe jeg ikke kan oppfatte med det fysiske øyet hvor mye jeg enn prøver og vil, - noe som bare kan erfares på et dypere plan; i hjertet???

Slik som Påskemorgenunderet....
  



En ting jeg iallefall ser med mine fysiske øyne denne dagen er snøen som laver ned. 
Trønderpåsken har vært helhvit og nå hviler Moder Jord og vårens mange mysterier under fjærlette, men akk så store snødyner.... 
Visst er det vakkert, men jeg vil gjerne SE at livet spirer frem igjen jeg nå, se den dyp lilla Krokusen som jeg VET står der i bedet ved trappen, den himmelblå Scillaen som jeg VET er "strødd utover" bedet og ørene på Tulipanene som strekker seg opp mot lyset....


Jeg er heldig. Tross alt. Jeg har fasiten. Jeg vet hvem som vinner.
 Det er iallefall ikke Kong Vinter (selv om det akkurat nå kan se slik ut.) Heldigvis, - sier nå jeg!
De stadig lengre dagene, solen som stiger høyere og høyere på himmelen. Varmere luftstrømmer som sveiper over landskapet og smelter all snø.... En deilig tid.
Ja, - jeg VET hvem som trekker det lengste strået.
Våren ER her, bare skjult for våre fysiske øyne akkurat for øyeblikket. 
Men jeg VET at jeg VET at jeg VET... at våren ER her! Og VÅREN vinner!
Yezz!


Ha en riktig herlig 1. Påskedag alle sammen!
Hilsen fra matmor og vakreste Sheeba-pusen (som bare vil bare være inne for tiden!) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar