lørdag 5. oktober 2013

Ikke jul, men



på ett vis så er den noe som leder tankene henimot jul ...




Stuegran

tror jeg denne juletrelignende potteplanten i bakgrunnen heter. Har to stk. 
Den ene er flere år gammel, nr to er fra i fjor.
 De vokser litt år for år. Er ingen Julestjerneelsker jeg - ikke i hele tatt - og investerer heller i en Stuegran, Gladiol eller Julerose til jul.
Artig potteplante dette. Mye luft mellom grenene. Krever lite stell også.
 Me like!



Her regner forøvrig igjen i dag... men takket være flere fam.medlemmers (les: meg og elstesønnen) innsats  i går ble store deler av plenen klippet, tross bløtt gress.
Deilig følelse å ha fått slått det meste for gresset var bare veldig høyt enkelte steder. Får håpe det ikke vokser mer nå da i år, og at vi rekker å ta de siste områdene også før snøen kommer. 
(Pluss pluss pluss få gjort masse annet hagearbeid .-))
Ønsker meg ikke snø før rundt midten av desember jeg. Ho ho...
Må ha litt da så Rudolf kan komme med sleden full av pakker *smiler*



 Her har vi hatt barnebarn og sønn på besøk; morgenvisitt, heter det. Trivelig, ja!




Tida går fort, men det er heldigvis noen år igjen til hun er russ...*<3*
Snart 15 mnd... du verden, - hvor blir tiden av?





Veldig hyggelig er det også å se alle som stikker innom Dronninghuset - blir stadig flere besøkende -
 og ekstra trivelig er det at noen av dere tar dere tid til å legge igjen en hilsen. Ingen selvfølge det.
Så tusen takk. Det gleder hjertet! <3




Helt på tampen tillater jeg meg å minne om engler jeg har for salg;
egen design - kunsthåndverk - og produsert i begrenset opplag av meg.
Dette fordi jeg i det siste har fått mange nye besøkende. Om interessert, ta kontakt. Gå gjerne inn på min lille blogshop - øverst til høyre - og se flere modeller.  Gjør oppmerksom på at noen allerede er solgt...
Høst er jo innetid og innetid er tenne-levende-lys-tid og gjøre det koselig rundt oss- tid. Iallefall her hos oss. Og da er engler med/uten lys kjekke å ha f.eks. i vinduskarmen, på bordet, i et stilleben, eller peishylla.... Engler er stemningsskapende.
De kan i tillegg være en flott julegave å gi/få også, - det er noe jeg stadig får høre.
PS. Ingen av dem er helt lik....

One of a kind...<3``







Fineste lørdag til dere alle!



4 kommentarer:

  1. OY SÅ MASSE FINT DU VISER
    ENGLENE DINE ER BARE SÅ SKJØNNE
    HERLI MED BARNEBARN
    FIN LØRDAG TIL DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Nydelige engler du lager. En kunstner du. Ønsker deg fortsatt god helg.
    Klemz

    SvarSlett
  3. Så kjekk og stilig sjarmør - er jo bare helt herlig med barnebarn :)

    Nydelige bilder hos deg, ønsker meg et slikt speil som det brune du har.

    Og jeg gleder meg til å kjøpe meg en julerose snart :) er ikke så glad i jula i det hele tatt i grunn, men i år så kommer mine nærmeste til oss så det blir jo stas !

    Ønsker deg en fin dag

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  4. Så flott plante.
    Den du har under er vel ein type bregne?
    Har to stk av den,
    Vonar du har gode haustdagar.

    Fin ny veke i Dronninghuset :-)

    SvarSlett