onsdag 11. september 2013

Anbefaling




Kjøpte oss en Sommerfuglbusk for en tid tilbake. 
Den er bare sååå vakker!
Sommerfuglbusker er som magneter på sommerfugler - som svermer rundt dem og storkoser seg på blomstene. Første gang jeg så en slik var på Tautra, på et tun ved de gamle klosterruinene der.
Husker ennå hvor betatt jeg ble; det yret av store fargerike sommerfugler der, 
-  så utrolig flott det var å se dem "danse " rundt busken som klynget seg tett inntil husveggen.



Vår er blitt plantet ved uthusveggen. Den bør stå litt lunt, ble det sagt.
Håper vintrene blir snille med den. ;-)










Anbefaler denne vakre busken for alle som elsker sommerfugler.





2 kommentarer:

  1. Fantastisk farge på blomstrene...vet jeg har lest litt om denne planten men husker ikke så mye nå.Minner meg så smått om syrin på bildene her :)
    Kjekt med alt som vokser og gror...neste år må miott hagebudsjett økes betraktelig,nesten sånn jeg grur meg allerede,men mest gleder meg til endelig å få skikk på hage og blomster i de nye bedene mine!!
    Kanskje jeg også skal prøve en slik???
    Toveklem:)

    SvarSlett
  2. Jeg har hatt flere i hagen. Den siste vinteren nå tok knekken på den siste, men jeg gir meg ikke. Skal prøve igjen.

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett