onsdag 11. juli 2012

Tørket og druknet


Mine vakre rosa hortensiaer har fått hard medfart denne sommeren. 
 ;-((
 
En, kjøpt ny i år, fikk seg først en smell tidlig på sommeren - tørket ut litt - for senere å nærmest drukne i vann da himmelen åpnet seg. Jeg oppdaget ikke at den sto i vann til knærne før det var gått ganske lang tid (den står i en stor pott uten hull i bunnen... ikke særlig smart) og jeg stusset litt over at bladene 
hang så slapt på den. 
Nå ser den helt miserabel ut med hengeører og det hele.... Trist.
 Håper den kvikner til igjen. Mirakler skjer jo til stadighet.

Nr to ble tatt opp fra kjelleren og klippet ned, så nå står bare stubbene igjen på den. Ingen tegn til nyskudd. Ble vel kanskje for hardt klippet. Men jeg vil ikke kaste den, - håper det er liv i rota.

 Nr tre så helt elendig ut, ala ribbet høne, da jeg tok den opp fra kjelleren hvor den har stått "i dvale" i vinter. Jeg lot den være i fred - og sannelig min hatt - til min store glede og overraskelse er den nå høy, grønn og fin og har så smått begynt å blomstre. 
What a surprise! 
Kjempemoro at iallefall en av dem berger ;-)) Hortensiaer er jo sååå flotte!



Lærdom:
Det er ikke alltid det blir som man tror...
- og er du heldig så kan en "ribbet høne" bli til en praktfull hane!


(Bildene ovenfor er fra i fjor....)



1 kommentar:

  1. God morgen!

    Du har vunnet på min hjemmelagde giveaway :) Hurra!
    Send meg navn og adresse: gittesverden@hotmail.com

    Nyt sommerdagen!
    Klem Gitte

    SvarSlett