mandag 19. september 2011

Joy and peace


Disse to englene, som her står på peishylla vår, vil ofte bli brukt her hjemme nå når det etter hvert blir tid for å tenne lys i alle "kriker og kroker" igjen. De har fulgt meg i mange år. Jeg elsker at det blinker og funkler litt i strass-stenene som spesielt den ene av dem har mange av (bitte litt bling-bling må man jo ha, - det forgyller hverdagen *ler*) 

Jeg elsker engler og jeg elsker levende lys. Altså er disse lys-englene en perfekt kombinasjon for meg. For meg representerer engler noe trygt og godt, og det er absolutt ikke noen nymotens engledyrkelse inne i bildet her. Jeg tror på det Bibelen forteller om engler uten noe fiks-fakseri i tillegg. Det Bibelen forteller er utrolig og fasinerende nok i seg selv for meg. 

Englene har jeg (som tidligere nevnt) laget selv og dekoren er forskjellig på absolutt alle de jeg har laget. Noen er skikkelig flash, mens andre er dus i fargen. Noen er som prikken over I-en i et minimalistisk hjem - den ruler og tar rommet - mens andre er sart i uttrykket og nærmest smyger seg lydløst inn i miljøet.... 

Engelen over og til venstre i bildet har håndmalt dekor og mange strass-stener til pynt, mens engelen til høyre er enklere; den har en slitt, litt antikk finish (og ser "brukt" ut, - du vet jeg "digger" ting som bærer preg av "levd liv").... men det kommer dessverre ikke så godt frem på dette bildet. 

Om noen av dere er interessert i å kjøpe engler (men ikke akkurat disse to, for de er mine) av meg, kan man kontakte meg via MAILadressen min, da jeg har noen flere for salg. Utfordringen blir å få transportert dem trygt dit de skal da de er massive og veier en del! Men det vil sikkert la seg ordne!  (Båndet rundt halsen - som dere ser litt av - har en merkelappe som det står "Joy and peace" på; det er nemlig "felles-betegnelsen" på alle mine håndlagde produkter...) Har lenge tenkt å få lagt noen av dem ut for salg i min bitte lille "nettbutikk" (høres så flott ut. He-he)... det krever bare at jeg får tatt noen skikkelige bilder av dem først...
TTT (ting tar tid).

Jeg har også dronninger som jeg har laget... derav bloggnavnet Dronninghuset *smiler*
Englene og dronningene er min kjære lille hobby.


Joy and peace til dere alle.
Det er vel det vi lengter etter alle sammen, - gjør vi ikke???

Men nå, gjesp
- natti-natti ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar